Kyläyhdistyksen toiminta

Oman kylätalon rakentaminen oli pienen kylän suuri ponnistus. Vuonna 1994 yhdistys vuokrasi kaupungilta maa-alueen Tiilivuorentien ja valtatien risteyksestä. Rakennuslupa myönnettiin vuonna 1995 ja rakentaminen aloitettiin seuraavana vuonna. Rakentaminen eteni sitä mukaa kuin rahoitusta saatiin ja harjakaisia vietettiin kesäkuussa 1998 ja. Talo valmistui seuraavana vuonna. Puuhuone-varasto rakennettiin vuonna 2003. Myös varainkeruu on  ollut mittavaa kylätalon rakentamisen ja ylläpidonkin vuoksi.

Talo piha-alueineen on kylän toiminnallinen keskus;
Tiilivuoren tupaan mahtuu 50 henkilöä ja siihen kuuluvat myös saunatilat. Tuvan pihamaalla on talvisin pieni luistelukenttä. Lasten leikkialuetta on tarkoitus kasvattaa ja uusia lähitulevaisuudessa. Tuvan kenttä on kyläläisten vapaassa käytössä.

Kyläyhdistyksessä toimivat säännöllisesti digikerho valokuvaajille, naisten askartelukerho sekä miesten remonttikerho. Yhdistyksen urheilutoiminta kulkee Tiku-nimen alla. Kilpailemme leikkimielisesti mm. Kaaron kyläyhdistystä vastaan tossupallossa ja lentopallossa.

Kyläyhdistyksen tavoitteena on järjestää kyläläisille joka vuosi erilaisia tapahtumia tuvalla ja Laavurannalla. Järjestämme myös risteilyjä, matkoja sekä teatterimatkoja. Suosituin perinne lienee Itsenäisyyspäivän kahvitus kyläläisille.

Kyläyhdistys kuuntelee kyläläisiä ja kehittää toimintaansa toiveiden mukaan. Ajankohtaista-sivulta voi lukea viimeiset tapahtumat ja tiedotteet.